Tracken van macronutriënten en calorieën voor beginners

Wil jij je fysiek verbeteren? Dan kom je er bijna niet onderuit om je dagelijkse behoefte van je calorieën en macronutriënten inname te weten om je doel te behalen. Hiernaast is het ook belangrijk dat je je inname gaat bijhouden, het tracken.  Kinkt ingewikkeld?! Dit valt mee, het berekenen van je dagelijkse energiebehoefte en macronutriënten is goed te doen wanneer  je … Read More

Voedingsopleiding – Practical Nutrition

Ruim een jaar geleden heb ik besloten om een voedingsopleiding op te zetten. Deze voedingsopleiding heet Practical Nutrition. De visie van de voedingsopleiding: Het kennisniveau van voeding in Nederland en België naar een hoger niveau brengen zodat de klant WEL zijn of haar doel behaald. Jij kan na deze opleiding elke cliënt zelfverzekerd begeleiden met elke doel dat de cliënt … Read More

7 TIPS voor het WEL het behalen van je DOEL!

Om succesvol je doelen te behalen met fitness is het belangrijk om consequent te zijn. Alleen hoe blijf je consequent? Hoe behaal jij wel je doel? In deze blog ga ik je dit uitleggen. Het meeste resultaat behaal je met een plan waarbij je zowel een dieet als een trainingschema volgt die is geschreven is op het behalen van je … Read More

Hoe maak je een eigen trainingsprogramma?

Voor het maken van een trainingsprogramma is stap één het hebben van een doel. Wat wil je met het trainingsprogramma bereiken? Wil je sterker worden, beter worden in een sport die je beoefend, meer spiermassa of meer uithoudingsvermogen? Of een combinatie van 2 verschillende doelen? Meer dan 2 doelen raad ik niet aan voor je aankomende trainingsfase. Maak één doel … Read More

Workout voor mijn verjaardag

Vandaag is het 21 juli. Dat betekent dus dat ik jarig ben! Tijd voor een feestje. Waar is een mooie plek om mijn verjaardag te vieren? In de sportschool natuurlijk. Voor vandaag heb ik een borst- en schoudertraining ingepland staan. Die workout zal ik hieronder met jullie delen.   Oefening Sets Reps Tempo Rust A Flat Dumbbell Press 4 15 … Read More

Spontane veranderingen in lichaamsgewicht

Waardoor komen spontante veranderingen in lichaamsgewicht? Dat is de vraag die ik in dit blog beantwoord: Waarom is de eerste verandering in lichaamsgewicht hoogstwaarschijnlijk geen vetverlies? Door een verandering in koolhydraat inname komt er een verschil in de vochtbalans. Het lichaam maakt van de koolhydraten die een cliënt eet glycogeen, 1 gr glycogeen bind 3 gr water en deze word … Read More

Heb ik een deload nodig?

[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=Hp2JzSw66f0[/embedyt] Heb ik een deload nodig? Goedendag, mijn naam is Frank den Blanken Deze video gaat over het hebben van een Deload. In één van mijn vorige video’s stond een reactie heb ik een Deload nodig? Voordat ik begin met heb je een deload nodig. Eerst een uitleg wat een Deload precies is, zodat je een idee hebt. Een … Read More

Hoe kun je preciezer je energiebehoefte berekenen?

Een vraag die vaak gesteld word is: hoeveel kcal heb ik nu per dag nodig. Je energiebalans zorgt ervoor of je aankomt of afvalt in gewicht. Om ervoor te zorgen dat je jouw doel bereikt is het daarom belangrijk erachter te komen wat jouw onderhoud is. Hoeveel kcal kun je per dag eten om op gewicht te blijven. Zodra je … Read More